Ana içeriğe atla

Sahip Olduklarıma Borçum Var

Sahip olduklarıma borcum var

Japon kültürünün ne kadar farklı olduğunu hepimiz biliyoruz

Yaşam alanlarında hiç bir lüks ve fazlalık bulamazsınız

Bizi misafir eden ev sahiplerimize  bunun nedenini sorduğumda sahip olduğum herşeye hizmet borcum vardır

Ne kadar az eşyaya sahip olursam onalara o kadar az hizmet ederim

Bunun yerine en güzel yiyecekleri tüketmek, seyahat etmek görmek eğlenmek meditasyon yapmak spor yapmak ve kendimize değer katmayı seçiyoruz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kitap Özeti: Etkili İnsanların 7 Özelliği

PARADİGMALAR VE İLKELER  İçten Dışa  Kişilik ve Karakter Etiği: Başarının temeli olarak gösterilen “karakter etiği” kavramı –dürüstlük, alçakgönüllülük, bağlılık, ölçülülük, cesaret, sabır, çalışkanlık, yalınlık vs.- zamanla yerini -1. dünya savaşından sonra- “kişilik etiği” kavramına bıraktı. Böylece başarı daha çok, kişiliğin toplumdaki imajın, tavır ve davranışların, insanlar arası etkileşim sürecini kolaylaştıran beceri ve tekniklerin sonucunda elde edilir oldu. Bu ise insanları güçlü görünmeye ve başkalarını sindirmeye teşvik ediyordu.  Paradigmanın Gücü: Paradigma kişinin dünya görüşünü belirler, bir kuram, bir açıklama ya da başka bir şeyin modelidir. Paradigmalarımız hayatımızı yönetir, ilişkilerimizde belirleyici ve yönlendirici güç oluşturur. “kişilik etiği” ile oluşturulmuş paradigmalar ise baştan sakat yapıdadırlar. Sorunun temeline inmez, yüzeysel kazanımlar elde etmek isterler.  Paradigma Değişiminin Gücü: Paradigma değişimi terimini ilk kez Th...

Müşteri Ne Bekler ?

Müşteri Ne Bekler? Deneyim ekonomisi, yeni dönemde iş yapma ve etkili iş biçimleri oluşturma konusunda iyiden iyiye ağırlığını hissettirmeye başladı. Ürün ve hizmetlerinizle ilgili “Müşteri deneyimlerinin ne olduğunu” bilmek, öğrenmek ya da keşfetmek işinizin geleceğini etkileyen kritik bilgiler kategorisinde yer alır. Ne yapmalı-yapmalı, “müşterinin deneyimlerini kayda geçirebilecek düşünce yapısını, uygulamaları ve teknikleri hayata geçirmelisiniz. Belki de bu işi kurum-dışı uzmanlara outsource etmelisiniz. Çünkü ürünle, hizmetle, marka algısı ile ilgili “müşteri iç görülerine” ulaşabilmek, müşterinin düşünce ve duygu dünyasında sizin ürününüzü ve hizmetlerinizi ▪     nasıl gördüğü, ▪     ne hissettiği, ▪     nasıl algıladığı, ▪     nereye konumladığı, ▪     ne kadar önceliklediği, ▪     ne derece önemli gördüğü, ▪     nasıl daha etkili geliştiril...

Ye Kürküm Ye...

Ye Kürküm Ye… Siyah, beyaz, gri Yüksek tahsilini benim gibi teknik bilimler, mühendislik vb. gibi alanlarda yapanlar, bu eğitimin kazandırdığı analitik düşünme ve bakış açısı ile hayata ve olaylara daha kesin yargılarla bakarlar. Yaşanan olaylarda gri alanlar yerine siyah beyazlar vardır, her şey evet/hayır ya da 1/0 mantığı üzerine kurulur. Ancak sosyal bilimlerde öğrenim görenlerde olaylara esnek bakma, olasılıklar, değişkenler vardır. Bunlarda kesinlik yoktur, kişiye, zamana, mekana, duruma göre değişir. Yüksek lisansımı sosyal bilimlerde yaparak ve okuyarak analitik tarafımı biraz törpülemeye çalıştım. İletişim teorilerinin güncelliği Bu düşünce tarzı ve bakış açısı etrafımızdaki olaylara bakışımızı etkiliyor demiştik, müspet bilimlerde kesinlik vardır, örneğin suyun kaynama derecesi, yerçekimi ivmesi, altının özgül ağırlığı, atmosfer basıncı gibi bilimsel veriler kesindir ve kolay kolay değişmez. Ancak sosyal bilimlerdeki teoriler zamana, çağa, düşünce akımlarına, hayat...